Thursday, 30 May 2013

Sikap Pembangkang

Assalammualaikum dan Salam 1Malaysia

Alhamdulilah, hari ini hari ke sepuluh bertugas di Kementerian Kerja Raya. Segalanya berjalan dengan baik. Mendapat kerjasama yang sangat baik dari semua orang.

Saya sebenarnya mahu menulis tentang sikap pihak pembangkang yang tidak sudah-sudah mempertikaikan keputusan PRU. Sebenarnya tindakan mereka ini sudah kita jangka. 

Cumanya agak pelik dengan sikap mereka ini, hairan saya.Mereka beriya-iya membantah keputusan PRU - 13, kata mereka PRU kali ini tipu dan tidak adil,BN menipu pada PRU kali ini,SPR tidak adil. Tetapi di Negeri yang mereka menanglah yang paling awal membentuk kerajaan. Adakah kerana Negeri itu mereka menang maka ia adil, dan ketidak adilan itu hanya di Negeri mereka kalah.

Ketua Pembangkang kata Mahkamah di Malaysia tidak adil, berat sebelah.Tetapi mengapa apabila melibatkan keputusan kes liwat beliau yang menyebelahi beliau diterima tanpa bantahan. Adakah maksudnya segala perkara yang menyebelahi beliau di anggap adil dan benar,tetapi apabila ia menyebelahi BN maka ia dianggap tidak adil.

Saya sangat berharap rakyat dapat menilai perkara ini. Kita tidak boleh terikut-ikut dengan tindakan pembangkang yang berniat mahu menghuru-harakan Negara. Mereka memilih untuk membuat demonstrasi dan himpunan sebagai tanda bantahan terhadap keputusan Pilihanraya. Kita punya cara yang aman untuk membuat bantahan, failkan petisyen kepada SPR sebagai bantahan terhadap mana-mana keputusan PRU.Hatta jika benar mereka mahu membela rakyat dan mendahulukan kepentingan rakyat, mereka sepatutnya memilih cara yang aman, bukan memilih untuk mengadakan himpunan dan demonstrasi.

Rosnah ARS

No comments:

Post a Comment