Pages

Wednesday 30 May 2012

Assalammualaikum, Salam 1Malaysia

Alhamdulilah, hari ini ada sedikit kelapangan untuk menulis di sini. 
Saya berada di Sabah ketika ini dan agak sibuk menghadiri Sambutan Tadau Keamatan atau Pesta Menuai. 

Sekadar berkongsi, di Negeri Sabah Pesta ini disambut secara meriah dan besar-besaran. Perayaan ini saya sambut sejak kecil dan memandangkan juga saya sendiri mempunyai darah campuran kadazan pastilah perayaan ini cukup sebati dengan saya dan keluarga. Setiap tahun, Tadau Keamatan ini akan menjadi hari berkumpulnya ahli keluarga, adik beradik dan sahabat handai. Maka secara tidak langsung ia menjadi hari besar keluarga.

Untuk mereka yang menyambut Tadau Keamatan, saya ucapkan Selamat Menyambut Tadau Keamatan "Kotobian Tadau Tagazo Do Kaamatan"





No comments:

Post a Comment