Pages

Wednesday 30 May 2012

Puteri UMNO Kerja Keras Pastikan BN Kekal Memerintah


Kuala Lumpur, 11 Mei — Pergerakan Puteri Umno terus berusaha gigih dengan menyebarluaskan khidmatnya kepada rakyat dalam usaha membantu Barisan Nasional (BN) memenangi pilihan raya umum akan datang untuk kekal memerintah negara.
Ketuanya Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin berkata walaupun Puteri Umno masih “muda” dalam dunia politik, namun peranannya sama penting dengan pergerakan lain parti itu dalam memperkasakan Umno.
“Memang benar kita tiada semasa Umno di awal penubuhannya dan semasa ia berjuang memerdekakan negara, tetapi kelahiran Puteri Umno dalam era ‘millennium’ telah membantu parti terutamanya dalam menarik golongan muda.
“Sempena ulang tahun Umno ke-66, saya berharap semua ahli Puteri akan sentiasa komited memastikan Umno terus di hati rakyat,” katanya kepada pemberita selepas melancarkan konvoi Sambutan Hari Jururawat, Ibu dan Guru anjuran Puteri UMNO sempena ulang tahun parti itu di sini, hari ini.
Puteri Umno dilancarkan pada 3 Ogos 2001 oleh Presiden Umno ketika itu, Tun Dr Mahathir Mohamad.
Rosnah berkata pergerakan itu juga sentiasa menambah baik khidmat mereka dalam mendekatkan diri kepada rakyat.
“Kita sentiasa berhadapan dengan cabaran berbeza dan senario politik yang lebih mencabar. Saya meminta ahli Puteri supaya siap siaga dengan membina kekuatan fizikal dan mental,” katanya.
Konvoi itu, yang disertai 20 kereta ahli-ahli Puteri Umno Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Selangor, akan melawat Hospital Ampang dan Hospital Kuala Lumpur bagi meraikan 680 orang jururawat sempena Hari Jururawat esok.
Rosnah turut menyampaikan pelekat kereta konvoi itu kepada semua ketua Puteri Umno negeri bagi menyeragamkan konvoi itu di negeri masing-masing sepanjang bulan ini.

No comments:

Post a Comment